woensdag 26 september 2012

Afscheid

2 dagen niets kunnen schrijven. 'sAvonds wanneer we niet meer omringd zijn met 3 kinderen aan elke hand, geraken we niet meer op internet, want dan wordt de wifi onherroepelijk afgezet door de zuster. Degenen die ooit in het internaat gezeten hebben, kennen deze discipline wel.
Maandag de hele dag interviews afgenomen van de Belgische kindjes. Het is een hele opgave om 40 kinderen bijeen te brengen en te houden.
Dinsdag de hele dag inkopen gedaan voor de Belgische metekindjes, in een soort bazaar. We hebben het afpingelen ondertussen onder de knie. We trakteerden alle kindjes op een ijsje, weeral alleen maar lachende gezichten, en alleen het geluid van de krekels.
Gisterenavond afscheid genomen van de zusters en de andere vrijwilligers. (we hebben Lotte Ravens ontmoet)..
Deze morgen vroeg samen met onze metekindjes vertrokken naar de luchthaven. Het was een emotioneel afscheid. Ook enkele andere meisjes waren vroeg opgestaan.
Hier zitten we dan, een beetje verslagen, maar met ons ons hart vol prachtige herinneringen.
Tot nu vertrekt onze vlucht op tijd.
Tot in België.

Hasta luego.

3 opmerkingen:

  1. Ik herken het gevoel zo volledig! Na zo'n intense dagen opeens weer op weg zijn naar huis en die hele bijzondere plaats, al die meisjes, achterlaten... Het laat je niet meer los, getuige het feit dat ik de afgelopen weken en vooral de laatste dagen jullie blog op de voet gevolgd heb. Zo herkenbaar wat jullie schreven. Ik zou zo weer terugkeren.

    Razend nieuwsgierig ben ik naar wat jullie terug meebrengen aan beelden en verhalen! Benieuwd wat jullie voor mijn metekindje gekocht hebben, naar nieuwe foto's van haar en of ze misschien een briefje geschreven heeft...

    Een behouden terugreis!!
    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, jullie zitten misschien al op het vliegtuig naar huis.
    Ik heb deze avond alle mooie verslagen gelezen.

    dit afscheid is zeker geen gewoon afscheid, na al die intense momenten. Dat raakt je en deze intense momenten zullen jullie altijd bijblijven.
    Ik hoop op een heel behouden thuiskomst, liefst niet meet met al te veel vertraging en ik kijk al uit tot we samen zijn met heel mooie verhalen.
    Hasta luego!!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,

    Goed thuisgekomen?
    En kunnen jullie volgende week al mee naar de les spaans?
    groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen